KENAPA WEE CHOO KEONG SERANG TOURISM MALAYSIA? INI JAWAPANNYA.

Sudah lama blog ini tidak aktif sebab Wee Choo Keong bukan lagi Pengerusi Tourism Malaysia. Tugas blog ini adalah untuk membongkar segala salah laku Choo Keong di Tourism Malaysia semasa beliau menjadi Pengerusi Tourism Malaysia. Tetapi setelah beliau ditamatkan perkhidmatan atau lebih tepat lagi dipecat maka blog ini berehat buat sementara waktu.

 

Tetapi akhir-akhir ini setelah tumbangnya BN beliau bersuara kembali menyerang Tourism Malaysia dan Pengurusan Tertinggi TM. Ingin tahu sebab apa?
 Ini jawapannya kami rungkaikan satu persatu.
1. Beliau mencanangkan bahawa beliau dilantik oleh Mantan PM Dato Seri Najib sebagai Pengerusi TM kerana beliau tidak akan bertanding sebagai calun bebas bagi Parlimen Wangsa Maju pada PRU13 untuk tidak menganggu calun BN sebaliknya membantu membawa pengundi beliau bagi menyokong calun BN. Dan imbuhannya menurut beliau Dato Sri Najib memberikan jawatan Pengerusi dan juga kita tahu ada imbuhan berupa wang ringgit yang beliau ‘pow’ dari Dato Seri Najib.
Choo Keong anda ingat kami juga tidak tahu ke yang anda juga ‘pow’ calun BN iaitu Dato Shafei 100k dan menjanjikan akan membawa pengundi anda menyokong BN tetapi setelah wang diterima anda tidak pun menunaikan janji anda.
2. Choo Keong anda ingat kami tidak tahu apa penyelewangan dan salahguna kedudukan yang anda telah lakukan sebagai Pengerusi TM. Anda pun seorang yang corrupted dan jangan cuba menjadi malaikat di depan kerajaan baru PH. Apa anda ingat boleh menjadi Menteri dalam kerajaan Harapan. Podaahhh!!!
3. Apa yang anda lakukan apabila masuk ke Tourism? Anda ingin buat banyak WANG sebagai ganti tidak menjadi calun bebas. Kerana menurut anda ramai calun yang tidak bertanding mendapat habuan wang ringgit tetapi anda tidak.
4. Oleh itu sebagai ganti tidak mendapat habuan wang ringgit anda ingin menggunakan Tourism sebagai ATM machine anda. Anda ingin menyamun semua budget TM menggunakan kroni2 anda tetapi pada masa itu semua kontrak advertising telah dimuktamadkan dan anda berusaha sedaya upaya mencari jalan dan juga kesalahan pihak ad agencies utk menamatkan kontrak mereka. Semua agensi yg dilantik tidak bagus kecuali Film Point. Kenapa? Sebab owner Film Point Yoki adalah kawan anda. Dan sebenarnya anda juga ingin membawa masuk ad agency yang menjadi kroni anda. Bila anda tidak dapat menamatkan kontrak ini maka anda mula berdendam dgn Menteri Dato Nazri, Dato Mirza dan Dato Khani. Duit tak masuk kan. Choo Keong misi anda ini gagal.
Sedangkan anda telah mewar-warkan kepada kroni anda yang anda berkuasa penuh di Tourism.
5. Anda menyerang semua ad agencies yang dilantik tetapi tahukah anda bahawa semua ad agencies ini tidak mendapat sebarang bayaran dari TM selama setahun lebih dan kontrak mereka juga bukannya 3 tahun tetapi hanya 1 tahun 6 bulan shj. Disebabkan kelewatan pembayaran ada setengah ad agencies yg terpaksa menjual rumah, meminjam dr Ah Long dan memecat kakitangan mereka kerana menanggung kerugian akibat pembayaran lewat dan tempoh kontrak yang dipendekkan. Disebabkan hubungan akrab dgn pihak pengurusan tertinggi TM, semua ad agencies ini tidak menyaman ataupun menuntut sebarang faedah lewat bayaran kepada Tourism sedangkan tindakan ini boleh diambil. Jika mereka ini semua ad agencies kroni anda pasti anda akan meminta mereka ini menyaman Tourism Malaysia. Sudah tentu maklumat ini tidak disampaikan oleh informer anda kepada anda Choo Keong. Anda hanya ingin melihat apa yg anda ingin lihat bukannya kepada keadaan sebenar. Sebab apa? DENDAM anda kpd Pengurusan Tertinggi Tourism Malaysia.
6.  Anda juga ingin menamatkan kontrak PR Domestik dan China Tourism Malaysia. Anda berjaya menamatkan kontrak PR Domestik tetapi gagal utk kontrak PR di China.  Pada mulanya anda memang benci dengan Ken Yang owner PR company di China tetapi setelah berapa kali berulang alik ke China tiba-tiba anda menjadi sahabat baik Ken Yang. Kenapa ya??? Jawapannya sebab Ken Yang memberikan anda wang ringgit dan juga China Doll utk servis anda semasa di sana. Best tak servis China Doll tu Choo Keong?
7.  Apakah yang anda buat apabila menjalankan tugas-tugas rasmi di China? Anda banyak menyalahgunakan kuasa anda. Sepatutnya anda berada selama 3 hari utk tugas rasmi tetapi anda sambung sampai 7 hari. Anda juga minta bilik hotel anda setaraf Menteri. Tidak mahu Junior Suite tetapi Presidential Suite. Tidak kah ini salahguna kuasa Choo Keong?
8.  Anda juga tahu apabila menjalankan tugas rasmi anda perlu membawa lounge suit tetapi pada satu acara di China anda sengaja tidak membawanya. Dan apabila dimaklumkan oleh Pegawai TM anda memarahi beliau  dan meminta Pegawai TM membelikan Lounge Suit baru utk anda menggunakan wang TM. Bukankah ini SALAH GUNA KUASA?
9. Macam mana dengan koleksi tumbler Starbuck China anda Choo Keong? Banyak sekali anda borong tumbler tu. Nak berniaga ke? Guna duit siapa beli tu Choo Keong?
10.  Banyak lagi salah laku anda akan kami bongkarkan lagi Choo Keong. Blog lawannya dgn Blog.
11. Kenapa anda tidak berani menyiarkan komen kami di Blog anda? Anda nampaknya melindungi seseorang di Tourism yang memberikan anda info2 tersebut. Kami tahu siapa orang2 ini kerana mereka ini sama seperti anda yang berdendam dgn Dato Nazri, Dato Mirza, Dato Khani dan Dato Ammar.
12. Kalau anda tak berani menyiarkannya kami akan siarkan di sini:
Mr Wee, you are missing one more little napoleon in Tourism. You should also check on the corruption done by Dato Zainuddin Wahab when he was the Director of Production. He rented a shoplot as a distribution centre for Tourism higher than the market value for many years. We also got to know that his Sarawakian friend arranged for the rental of this shoplot to Tourism at the price of 45k a month. And this friend told someone that he has to give Dato Zainuddin his cut of 10k a month. This has been going for years and Dato Zainuddin has been enjoying this extra allowance every month. He also awarded printing jobs and supplying of souvenirs to his cronies. He prepared specs for the jobs tailored to his cronies where other suppliers cannot meet the requirement or meet with the delivery dateline. You can check with your Tourism Informer about this. Also pls investigate on the project with Ten Cent by Chairman Dato Siew Ka Wai which cost Tourism nearly RM100m. Dato Siew forced Tourism to pay upfront to the company before the election.
13. Anda boleh komen di Blog ini dan kami pasti akan siarkannya bukannya seperti anda yang macam PONDAN. Takut utk siarkan komen yang membelasah informer anda.
14.  Untuk makluman anda kami juga telah menghantar surat kepada MACC agar menyiasat segala salah laku anda semasa menjadi Pengerusi Tourism Malaysia.
15. Akhir sekali JANGAN JADI KETAM YG INGIN MENGAJAR ANAKNYA BERJALAN LURUS. JIKA ANDA PUN SEORANG YANG TIDAK BERSIH JANGAN CAKAP BANYAK. JANGAN BALING BATU JIKA ANDA TINGGAL DI DALAM RUMAH KACA.

Bersambung lagi dgn episod akan datang WEE CHOO KEONG JOLI SAKAN DI CHINA. OH MY CHINA DOLL!!!

Advertisements

10 thoughts on “KENAPA WEE CHOO KEONG SERANG TOURISM MALAYSIA? INI JAWAPANNYA.

  1. Kita semua patut bersatu dan pertahankan organisasi. Ramai2 kita belasah Choo Keong yg cuba memecahbelahkan sesama kita. Ini kita sesama kita buat fitnah dan bergaduh utk menjatuhkan sesama sendiri. Tanya diri kita mana Choo Keong dpt maklumat2 yg sedetail ini kalau bukan dr dlm organisasi sendiri. Rasanya ini semua dendam sesama pegawai dlm TM. Buangkanlah sifat dendam ini dan bersatu utk kebaikkan organisasi.

    Like

  2. Betul ke Dato Hj Saudagar Minyak Unta tu kaya kerana petrol pumpnya. Tapi rasanya isu stor di Bangi tu bukan isu yg diada-adakan. Ini dh jadi bualan di TM. Begitu juga dgn isu supplier yg dianaktirikan kerana bukannya kroni Dato Hj Saudagar Minyak Unta tu.

    Like

  3. ni apa pasai dok hentam sesama sendiri. Just focus on Wee cukup la. No need to fitnah Dato’ Haji Saudagar Minyak tu. Dia dah kaya dan berjaya, korang dengki kat dia ker? Dah la naik pangkat jusa c pun korang tak malu sailang dia. Toksah dok balun geng TM la, meh pakat balun Wee sekoq ja udoh.

    Like

    1. Saudara latif tahu tak yg Dato Saudagar Minyak yg saudara pertahankan pernah sailang staff lain semasa beliau menjadi SUSK Dato Toyad. Dr gred 41 terus naik ke gred 54. Dia sailang org lain takpe tapi bila org sailang dia tak boleh. Jgn pertahankan seseorg itu jika kita tidak tahu perkara sebenar.

      Liked by 1 person

  4. Who’s the writer? If it is true you get the credit. If not easy to sue. Show your transperacy to us, so we know who to side on

    Like

  5. Dont worry Dato Zainuddin. I’ll cover you. You my informer maa!!! But one day if someone pay me to whack you, I’ll whack you and expose everything and put you in Bamboo River Resort.

    Like

  6. Dato Zainuddin jgn ingat anda selamat. Penyelewangan anda dibawah pemerhatian kami terutamanya penyewaan stor di Bangi.

    Like

  7. Saya salah seorg supplier TM dan memang betul Dato Zainuddin Wahab adalah seorg yg corrupt. Saya pernah berjaya mendapat kerja di bawah bahagian Dato Zainuddin dan memandangkan saya bukan kroni beliau saya telah banyak disusahkan oleh beliau. Dgn sukahati, beliau menukar spesifikasi yg baru terutamanya dr segi tempoh penyerahan kerja di pendekkan dan ini menyebabkan seolah-olah sykt saya telah gagal menyerahkan barangan mengikut tempoh masa yg dikehendaki oleh Tourism. Beliau cakap ada syarikat lain yg boleh mengikut tempoh penyerahan yg dikehendaki. Sebenarnya kita tahu sykt tersebut adalah kroni beliau dan sykt tersebut telah memulakan kerja lebih awal sebelum sesuatu sebutharga itu dikeluarkan kerana Dato Zainuddin telah kowtim lebih awal dgn kroni beliau. Semua supplier tahu kebanyakkan sebutharga Bahagian Produksi akan dimonopoli oleh kroni Dato Zainuddin sahaja.

    Like

  8. Wee Choo Keong is a Nazri yes-man always following him around when he was chairman. Keeps telling everyone about his relationship with Najib and how the Prime Minister owes him a favour for his “help” during the election…. thats how he got the Chairmanship at Tourism…

    Like

Leave a Comment

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s